1. cookingcontest
    Show us your cooking skills in the 12th Cooking Contest, Meats/Fish!
    Deadline to enter is August 20th at 4 PM EST.
    Dismiss Notice
  2. Alley Writingcontest
    Vote for the entries of the Alley's Writing ContestHere!
    The deadline for critiques Ends at August 4th.
    Dismiss Notice
  3. img
    Come enter in the Dragon Ball Drawing Contest!
    Deadline for entries is August 17 at 12 pm UTC.
    Dismiss Notice
  4. Welcome to the forums! Take a second to look at our Beginner's Guide. It contains the information necessary for you to have an easier experience here.

    Thanks and have fun. -NF staff
    Dismiss Notice

OK i DONT UNDERSTAND SHIT OF THIS ANIME

Discussion in 'Featured Anime of November 07' started by uncanny_sama, Nov 13, 2007.

  1. uncanny_sama

    Messages:
    8,224
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    394
    Joined:
    May 19, 2005






    SERIOUSLY

    i started watching and i was facinated
    adn it was thrilling cuz i wanted to know wtf was up
    adn suddenly these bitches had demons and shit?

    so much things happening i couldnt really follow it
    so i try to find info on the internets so i keep ketting thie "its the 58th year" bullshit

    so im watching and this guy dies in one episode so im like WTF thats a horrible way to die, thats so sick scratching out your throat i was like :D: dude....

    than the next episode hes alive!!?

    imagine my reaction :huh WAT???

    so nao im thinking maybe this is the same story but with different time lines so we see what happend from different angles but than things didnt make sense
    and now im like WTF is this shit

    i dont get it

    also the ripping out organs torture freaked me out
    shit if i ever get caught by terrorists imma make such a rukkus theyl just shoot me, torture no thanks :arg
     
    Tags:
  2. Vegitto-kun

    Messages:
    19,779
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Joined:
    Sep 27, 2004
    Reputation:
    MUAHAHAHHAHAH


    Welcome to the village.


    Trust me, you will understand later in the second season

    enjoy your mindfucks that go way past gainax level
     
  3. BakaOnna

    Messages:
    552
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Joined:
    Dec 22, 2005
    Reputation:
    This topic brings lolz, and another one joins the village.

    Y'know, you could start, I don't know, browsing maybe the stickied threads. They're there for a reason you know. Anyway, here's my explanation on the set-up of this series.

    [DLMURL="http://forums.narutofan.com/showpost.php?p=11577500&postcount=5"]The Art of Understanding the Set-up of Higurashi no Naku Koro ni:[/DLMURL]
     
  4. Monna

    Messages:
    24,320
    Likes Received:
    2,015
    Trophy Points:
    1,918
    Joined:
    Aug 9, 2005






    lol nub

    You'll get it though. This is one anime were once you start you shouldn't be allowed to stop. Watch a few arcs, you'll be hooked.

    I know you're confused but I'm not gonna explain whats going on because it'll ruin the surprize later on. Once agin, just continue watching.
     
  5. Vegitto-kun

    Messages:
    19,779
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Joined:
    Sep 27, 2004
    Reputation:
    Now I know why the older villagers were so amused by my

    "OH MY GOD WT JUST HAPPENED"

    after episode 4
     
  6. MarthX7

    Messages:
    1,501
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Joined:
    Oct 3, 2006
    Reputation:
    Now that was an outburst. :lmao

    Everything will be answered later on. Just keep watching and enjoy the mindfucks.
     
  7. dspr8_rugged

    Messages:
    6,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Joined:
    Sep 29, 2004
    Reputation:
    When I saw the thread title, I thought it was a "this anime sucks" thread. I mean, with the ALL CAPS and the "shit" in it. Ends up that it was a "Episode 5 = WTF!?" thread, and now I'm :lmao.

    Welcome to the village, Uncanny! Just keep on watching. That's all we can say right now without spoiling stuff for you. :)
     
  8. Squire of Fate

    Messages:
    2,104
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Joined:
    Jun 7, 2006
    Reputation:
    Everything you just listed are precisely the reasons I watch and love this anime. :sag
     
  9. QBnoYouko

    Messages:
    20,534
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    644
    Joined:
    Sep 11, 2005
    Reputation:
    This is how it's done in Hinamizawa. :cool

    Your first step to understanding this series is simple. Do you know Oyashiro-sama?
     
  10. kimidoll

    Messages:
    22,244
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Joined:
    Jul 29, 2006
    Reputation:
    LOL. I actually stopped watching the series [at episode 13] 'cause it started to confuse me and school was starting and shit. XD

    I might as well pick it up again and start over to see what I missed.

    I made it to halfway across the series, and I still don't know what's the deal with him. =/

    Can someone please explain?
     
  11. MarthX7

    Messages:
    1,501
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Joined:
    Oct 3, 2006
    Reputation:
    The first answer arc starts at 16. That's when it starts to slowly answer everything.
     
  12. ydraliskos

    Messages:
    2,276
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Joined:
    Mar 24, 2005
    Reputation:
    yeah, pretty much

    But trust me, the end of season 1 will make up for everything
     
  13. Monna

    Messages:
    24,320
    Likes Received:
    2,015
    Trophy Points:
    1,918
    Joined:
    Aug 9, 2005






    Uncanny hasn't posted since his opening post. He was definately onikakushi'd.
     
  14. ~Wondering Zero~

    Messages:
    8,889
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Joined:
    Jun 4, 2007
    Reputation:
    WHAT?! MUST. FINISH. SEASON. NOW!! :yell

    Anyways...I picked this up myself Saturday, and got so hooked because it was so good. Defiantly something to stick to.

    :lmao I think it's true. I almost was...Almost...:oh
     
  15. Agmaster

    Messages:
    20,495
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Joined:
    Sep 9, 2006
    Reputation:
    Did you apoligze to Oyashiro-sama?
     
  16. Blind Weasel Retired Staff

    Messages:
    38,443
    Likes Received:
    179
    Trophy Points:
    1,633
    Joined:
    Nov 30, 2005
    Flag:
    Mexico


    Hey.. i've just picked the series because it was featured here... and lol... curse you Uncanny for your spoilers (i guess)...

    anyway... i'm getting Ayu's DVD version (it's only on the second episode) but i think i won't have the patience to wait for more releases... is there any difference with the normal ones?... like widescreen or censorship or something?...

    if not which Subs do you recommend?...
     
  17. Rocket Bear

    Messages:
    5,376
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Joined:
    Jan 28, 2007
    Reputation:
    I don't think there's much difference. And most people here seem to recommend ~Hauu's subs.
     
  18. G@R-chan

    Messages:
    1,569
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    664
    Joined:
    Jun 27, 2007
    Reputation:
    First, make sure to have downloaded the first season.

    I don't know what is the difference between Ayu's DVD quality and other subs.
    Personally, I archive WIND subs for both season.
    But I guess you can go with Ayu.
     
  19. Rocket Bear

    Messages:
    5,376
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Joined:
    Jan 28, 2007
    Reputation:
    Ah yes, good point. Gotta make sure to watch the first season first :awesome

    I got [wind] for the first season. I don't know much, but I was happy with it.
     
  20. Monna

    Messages:
    24,320
    Likes Received:
    2,015
    Trophy Points:
    1,918
    Joined:
    Aug 9, 2005






    There is censoring on the really gorey parts. They add dark shadows to cover some things.
     
  21. MarthX7

    Messages:
    1,501
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Joined:
    Oct 3, 2006
    Reputation:
    Yeah. Season one DVD versions have more gore for certain episodes.
     
  22. Vegitto-kun

    Messages:
    19,779
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    36
    Joined:
    Sep 27, 2004
    Reputation:
    I didn't notice any censoring

    guess the batch I Downloaded had the DVD versions
     
Loading...